söndag 5 januari 2014

Älskad

4 januari 2013 va dagen då begravningen för min pappa va. Ett år senare tog jag med mina barn till stället där han är begravd. Vi skulle lämna blommor, men väl där springer prinsen fram till stället där min pappa och min bror ligger.
( har försökt förklara för barnen att min bror och pappa ligger begravda där tillsammans och att man går dit för att lämnar blommor för att de ska veta att vi älskar dem)
- mamma, jag tycker vi tar med blommorna hem, säger prinsen.
-varför?
- jo, för jag älskar dig och vill att du ska veta de.
Blommorna fick följa med hem, de står nu på mitt köksbord, som ett tecken på att de finns två små änglar som älskar mig.
Åren rullar på, saknaden är stor, men de gör de så mycke enklare att gå framåt när man vet att man är älskad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar