onsdag 15 januari 2014

Onsdagens samtal

Vad pratar ni om med era nära å kära?
Ett helt vanligt onsdags samtal i telefonen med min mamma, handlar om de små jävlarna.
Tumörer, cancer kan bli ett vardagligt samtalsämne här. Jag blir inte deppig på någotvis, jag tycker de är en befrielse att kunna ta ett samtal om hur de små jävlarna skall försvinna. Hoppet och tron om att de till slut skall strypas och förintas, gör att de blir en lättnad om att framtiden är ljus.
Under samtalet har vi löst alla värdsliga problem eller våra problem, som de små jävlarna ställt till med.
Imorgon hoppas jag på ett nytt samtal från min mamma, där beskedet blir av den bättre sorten.
Att vi genom ett helt vanligt onsdags samtal  har förintat all cancer, de ä väl ändå de bästa samtalen man kan ha. Nu håller vi bara tummarna att samtalen fortsätter i bra många år framöver.
Vi fortsätter kämpa.
Så vad har era onsdags samtal innehållit? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar